AKTIE NEPAL - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Elly en Mart Berg - WaarBenJij.nu AKTIE NEPAL - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Elly en Mart Berg - WaarBenJij.nu

AKTIE NEPAL

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly en Mart

16 Juli 2015 | Nepal, Kathmandu

AKTIE NEPAL
Na de grote aardbevingen in Nepal op 25 april en 12 mei 2015 zijn wij een AKTIE begonnen.
Wij organiseren benefietetentjes!!! De eerste 7 zijn inmiddels gepland!
Met de opbrengst steunen we twee projecten in Nepal.

Het eerste project is van Rashmi Kafle, een goede bekende van ons. We gaan haar helpen met de bouw van een nieuw thuis voor haar 35 kansarme kinderen.
Haar school, Sathya Uddhyan, is zo zwaar beschadigd dat de kinderen er niet veilig meer in kunnen wonen. Ze gebruiken alleen nog de begane grond van de school, zodat ze snel weg kunnen als er een nieuwe aardschok komt.

Het tweede project is van Nepal Bishal Shrestha. Ook hem kennen we goed.
Hij verleende, samen met collega studenten, direct noodhulp. Ook heeft hij bijeenkomsten georganiseerd voor dorpskinderen om de trauma’s van de aardbevingen te verwerken. Momenteel is hij bezig met de herbouw van een basisschooltje in een van die dorpen.

Wij hebben via Perspectief 3000 inmiddels al € 13.500 naar hen overgemaakt.

Hierbij nodigen we jullie uit om in te tekenen voor de Benefietdiners.
Je kunt naast jezelf, ook je kinderen, vrienden en familie laten inschrijven. Per keer kunnen minimaal 10 en maximaal 20 personen deelnemen. Bij voldoende belangstelling is het ook mogelijk om het etentje of workshop bij jou thuis te laten plaatsvinden. Dan prikken we samen een datum.

Kijk voor meer informatie en de laatste stand van zaken op:
www.perspective3000.org

• 16 Juli 2015 - 23:17

Corrie En Co:

leuk idee Elly en Mart en we komen graag eten eerdaags, groetjes uit Enkhuizen.

Elly en Mart

Hallo allemaal, Welkom op ons nieuwe dagboek. Hierop kun je onze belevenissen van 29 november tot 19 april in Nepal volgen. Steekwoorden zijn Kathmandu, Gehandicapte kinderen, Management ondersteuning, besneeuwde bergtoppen, Nepalese vrienden en nog veel meer. Om onze belevenissen te kunnen volgen moet je je weer aanmelden. De aanmelding is strikt persoonlijk en kan alleen door ons gezien worden. We vinden het erg leuk als je op een nieuwsbrief reageert, al is het maar met een paar woorden. Groetjes van Elly en Mart

Actief sinds 12 Okt. 2009