vakantie en voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elly en Mart Berg - WaarBenJij.nu vakantie en voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elly en Mart Berg - WaarBenJij.nu

vakantie en voorbereidingen

Door: Elly en Mart

Blijf op de hoogte en volg Elly en Mart

29 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,
In een zonnig en tropisch aanvoelend Nederland zijn we nog even vakantie aan het vieren.
Tot begin october, weten we nu, want dan gaan we opnieuw met VSO in zee en voor anderhalf jaar in een project werken in Sri Lanka! We gaan wonen aan de oostkust in Trincomalee.
Mart gaat er de Sociale Dienst helpen bij de opzet van Ambachtsscholen voor oorlogsslachtoffers en gehandicapten .
Elly zal voor dezelfde dienst activitieten gaan ontplooien op het gebied van gezondheids voorlichting en opvoeding.

Door de eeuwen heen had iedereen interesse in Trincomalee om zijn ligging aan de Indische Oceaan met een natuurlijke binnenzee als haven. Hier woont dan ook de grootste diversiteit aan ethnische groepen van Sri Lanka.
Sril Lanka is een mooi land met een rijke cultuur, prachtige stranden en een heuvelachtig binnenland. Het is echter ook een land met een roerige geschiedenis op het gebied van burgeroorlog en natuurrampen [Tsunami]. Nu de vrede met de Tamil van het noorden getekend is kan eindelijk met de opbouw begonnen worden. We zijn er trots op dat wij daar een kleine bijdrage aan gaan leveren.
Sri Lanka is bijna 2x zo groot als Nederland. In Trincomalee is het het hele jaar tussen de 28° en de 35° C. Het kan er het hele jaar regenen, maar de meeste regen valt in oktober, november en december.
We hebben al een taal cursus Tamil gekocht en zijn druk met het in orde maken van alle formaliteiten en hebben er erg veel zin in.

Zodra we meer weten horen jullie weer van ons
Elly en Mart

• 29 Juni 2010 - 17:04

Corrie En Co:

wat een heerlijk idee om naar Skri Lanka te mogen en daar te gaan werken. tot gauw in de Nepalese eetkamer!!! groetjes uit een warm Enkhuizen.

• 07 Juli 2010 - 07:18

Bullens Fam.:

weer een nieuwe uitdaging voor jullie om medemensen die het zo hard nodig hebben te gaan helpen, knap hoor!
    tot ziens nog deze zomer hopelijk en vele groetjes van Pleun, Sofie, Kees en Anneloes, Jozef en Els. xxx

• 09 Augustus 2010 - 17:22

Freek En Ria Hermans:

Hallo Elly en Mart,

Leuk dat jullie weer even terug zijn.
    Wat jullie in oktober gaan doen lijkt ons echt fantastisch.
    10 november hebben we de directeurendag we hadden jullie daar graag gezien.
    groetjes Ria en Freek

Happy

21 Februari 2010

Vrije tijd!
Elly en Mart

Hallo allemaal, Welkom op ons nieuwe dagboek. Hierop kun je onze belevenissen van 29 november tot 19 april in Nepal volgen. Steekwoorden zijn Kathmandu, Gehandicapte kinderen, Management ondersteuning, besneeuwde bergtoppen, Nepalese vrienden en nog veel meer. Om onze belevenissen te kunnen volgen moet je je weer aanmelden. De aanmelding is strikt persoonlijk en kan alleen door ons gezien worden. We vinden het erg leuk als je op een nieuwsbrief reageert, al is het maar met een paar woorden. Groetjes van Elly en Mart

Actief sinds 12 Okt. 2009