De laatste loodjes - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Elly en Mart Berg - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Elly en Mart Berg - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elly en Mart

24 November 2009 | Nederland, Alkmaar

Hallo allemaal,
Even de laatste nieuwtjes, want de maand november is voorbij gevlogen met van alles en nog wat.

Borrelen
7 november hadden we een zeer geslaagde borrel. Het was druk met zeker zo’n 50 mensen, die waren gekomen om het glas met ons te heffen. Een leuke mix van ex-collega’s, buren, vrienden en familie. We werden verrast met bloemen, lekkere flessen, snoepgoed en donaties. Bij elkaar kregen we € 245,- waar we een goede bestemming voor gaan vinden. Eerder kregen we nog € 100 uit de fooienpot van Kajs Flyfishing in Tilburg en die stoppen we er ook bij. Verder kwam er nog donaties van € 150,- en € 50,- voor de studie van Sunday Dickson. Dat is genoeg om hem zijn studiejaar 2009-2010 te laten afmaken. Allemaal hartelijk dank voor jullie komst en voor de genereuze bijdragen.

Website van Perspective 3000
De website is in een nieuw jasje gestoken. Alles is weer bijgewerkt en er staat een nieuwe nieuwsbrief op. De naam van de site heeft een kleine wijziging ondergaan en is nu www.perspective3000.org
Dank weer aan “onze webmaster” natuurlijk, die zijn tijd hiervoor geheel belangeloos inzet en bovendien het abonnement voor de domeinnaam betaalt. We zijn dan ook heel blij met hem.

Bestuursvergadering Perspective 3000
Ook hebben we de jaarlijkse bestuursvergadering annex etentje weer gehad. Dit jaar bij de Nepalese eetkamer in Alkmaar. Dat vonden we toepasselijk en natuurlijk heel lekker. We mogen doorgaan op de ingeslagen weg. We hadden deze keer, naast het vaste bestuur ook onze kinderen uitgenodigd. Het leek ons handig als zij ook op deze manier op de hoogte zijn van waar hun ouders mee bezig zijn. Het was een geanimeerde avond met nuttige tips en natuurlijk betaalde de voorzitter alles uit eigen zak.

Bezoek van Mr Bimal Shrestha van SGCP
Hij is de toekomstige opdrachtgever van Mart. We hadden een prettige en constructieve werklunch, waarin globaal de taken besproken zijn. Hierover zullen we in de toekomst natuurlijk veel uitgebreider berichten.

Bezoek uit Nigeria
Mr Chris Omusi van Charilove Nigeria was op bezoek. Wij kennen hem uit Ossiomo, waar hij voor de plaatselijke basisschool een ‘soupkitchen’ en ‘computerlessen’ organiseert. Charilove is een lokale NGO die zich inzet voor zo’n 200 gehandicapte kinderen in en om Benin City. Momenteel is hij een computerlokaal aan het bouwen in Ossiomo. Het meeste geld wordt door rijke Nigerianen uit Benin City gedoneerd. Uiteraard is er altijd een tekort. Tijdens een gezellig etentje werd Charilove Nederland opgericht. Deze bestond wel al in naam, maar nu hebben ze mij gestrikt om in het toekomstige bestuur plaats te nemen. Ik doe het graag, als de vergaderfrequentie niet meer dan een of twee keer per jaar is. Het meeste zal ik per email moeten doen trouwens.

Inpakken en wegwezen
Deze week zijn we druk met inpakken. We mogen elk 40 kilo meenemen, voldoende ruimte dus om van alles en nog wat mee te nemen, zoals een pak koffie, speculaas, hagelslag en kaas. Verder kleine cadeautjes voor onze Nepalese vrienden en de gedoneerde kinderkleding en speeltjes. Vooral Riet en Els uit Vlaardingen hebben veel lekker warme truitjes gebreid voor kleine kinderen. Dat komt heel goed uit, want ook in Nepal begint de winter. Alles kan dus mee.
Dan rest ons nog het schoonmaken en e.e.a. naar de opslag brengen. We zijn blij dat ons huis voor de komende 2 jaar verhuurd is, want zo hebben we er geen zorg om.
De volgende brief gaat over onze eerste ervaringen in Nepal, waar we in Kathmandu’s “tweelingstad” Patan zullen wonen, midden in het toeristische centrum.

Veel leesplezier enne graag veel reacties op de brief, al is het alleen maar dat je het ‘gezien’ hebt
Liefs Elly en Mart

• 24 November 2009 - 22:27

Corrie & Co:

nou, ik heb het gezien hoor! en gelezen.
    Wij wensen jullie heel veel succes en ook veel plezier gedurende jullie verblijf in Nepal. doe vooral de groeten aan Bimal jee en natuurlijk ook aan alle anderen van het project. Alvast een hele goede reis toegewenst en geniet nog even van het mooie Hollandse weer. Dat ga je missen!

• 24 November 2009 - 22:30

Ankie:

Gezien!!

Geintje, later schrijf ik meer, omdat ik nu nodig naar mijn bed moet!!Groetjes, Ankie.

• 24 November 2009 - 22:58

Corrie En Co:

veel plezier met de laatste loodjes en we bellen nog, liefs uit Enkhuizen

• 25 November 2009 - 00:29

Henriëtte --Jeen:

Lieverds,Spannend weer na ruim 8 mnd.volgend project naar Nepal.Ook leuk!Wens jullie succes met de laatste loodjes hier en de 29e nov.een hele goeie reis.In gedachten reizen we dan mee.Liefs en groetjes.

• 25 November 2009 - 07:23

Giny En Hans:

Jeetje is het alweer eind November.
    Het gaat inderdaad snel.
    Erg leuk om het reisverslag te lezen en wij wensen jullie dan ook een hele goede reis en erg veel plezier met alles wat jullie gaan doen.

Lieve groet Giny en Hans

• 25 November 2009 - 11:18

Eef Uit Tilburg:

Aanwezig! Heel veel succes met de laatste loodjes in NL en de eerste loodjes in Nepal! Ik kan niet wachten op jullie verhalen...
    Geniet ervan!

• 25 November 2009 - 14:53

Ankie:

Daar was ik weer en nu met iets meer!!
    De borrel was inderdaad erg gezellig. De tijd vloog om!
    Succes met pakken en vergeet ook de zakken drop niet, want daar kan een mens toch niet van buiten!
    Een heel goede reis, een veilige aankomst en weer heel veel plezier en mooie ervaringen gewenst! We kijken uit naar jullie eerste brief met al de ditjes en datjes uit den vreemde!!!
    Dikke zoen, uiteraard ook van Harry!!
    Groetjes, Ankie.

• 29 November 2009 - 20:25

Wil:

Ik kijk met spanning uit naar de eerste verslagen ter plekke. Heel veel sukses alvast. Ik denk aan jullie