Nóg niet weg?!?! - Reisverslag uit Bergen, Nederland van Elly en Mart Berg - WaarBenJij.nu Nóg niet weg?!?! - Reisverslag uit Bergen, Nederland van Elly en Mart Berg - WaarBenJij.nu

Nóg niet weg?!?!

Door: Elly en Mart

Blijf op de hoogte en volg Elly en Mart

26 November 2010 | Nederland, Bergen

Lieve mensen allemaal,

Even weer een kort berichtje met de stand van zaken
Bedankt voor jullie medeleven zover. Ja het is balen dat uitgestelde vertek, maar we hebben gehoord dat het bij het assessment hoort?!?
We hebben nu bericht gekregen van VSO dat de vertraging in ons vertrek nog wel tot Januari kan duren. We hebben nog geen datum gekregen.
Het probleem zit hem in het feit dat Sri Lanka de mensen die het land inkomen om te werken extra goed wil screenen. Dat schijnt nu te lukken. Van de 11 mensen, die samen met ons zitten te wachten, hebben er nu 4 een ‘clearance’.

We kunnen in ieder geval tot 1 januari in ons piepkleine vakantie huisje in Bergen blijven. Tegen het bos aan en toch dicht bij het centrum. Mooi stekje en de gelegenheid om toch nog wat kou, frisse buitenlucht en Bergense [film]cultuur op te snuiven.
Zodra we een vertekdatum hebben zet ik het weer op de web.

Liefs van Elly en Mart

• 26 November 2010 - 09:11

Margriet:

Hallo, ik ken jullie niet, maar volg jullie wel. Sneu dat jullie niet weg kunnen!
    Mijn dochter (Gea-marit) is nu in Sri Lanka. Ze werkt op een schooltje en in een weeshuis. Ze heeft het erg naar haar zin. Wij gaan haar in de kerstvakantie opzoeken. 2 Januari vertrekt ze om te gaan werken in Mongolie, weer een nieuwe uitdaging.
    Ik wens jullie veel succes met alles.
    Margriet Vegter

• 26 November 2010 - 11:40

Wil:

Wat ontzettend vervelend voor jullie dat rondhangen in limbo en niet weten waar je aan toe bent.

Aan de andere kant is het goed te horen dat Sri lanka wat harder trekt aan screening. Zo'n beetje 50% van alle kinderporno die op het internet circuleert schijnt in Sri Lanka gemaakt te worden, dus het werd ook tijd dat Sri Lanka een beetje voorzichtiger werd met wie ze binnenhalen.

Dat het dan weer zo lang moet duren, en met name voor voor mensen van wie de gegevens toch heel makkelijk opvraagbaar zijn, en die toch ook heel secuur gescreend zijn door de uitzende organisatie, is dan weer een ander verhaal.

Laten we hopen dat het werkt en dat het de kindermisbruikers buiten houdt.

Geniet maar gewoon van Nederland zo lang je hier bent. Ik denk dat jullie kinderen en kleinkinderen het niet erg vinden dat jullie nog even langer blijven. En zo dicht bij het strand zitten is ook niet slecht.

Liefs

Wil

• 26 November 2010 - 12:29

Wim:

Hoi Elly en Mart. Balen dat uitstel. Ik hoop dat er nu inderdaad wat snelheid gemaakt wordt met jullie clearance. Clearance is inderdaad een issue tegenwoordig in Nederland, maar dan met name in Wilders' kringen. Veel plezier nog in Bergen en we hopen snel een berichtje te krijgen uit SL. Groetjes uit Seoul van de hele family, Wim

• 26 November 2010 - 16:39

Henriëtte:

Hoi lieverds, en ik maar denken dat jullie er al hoog en droog zaten! Nu de kunst is om in het hier en nu te blijven.Ik overdacht al plannen om jullie daar nu eens te bezoeken.
    De mogelijkheid blijft staan, hoor.Jullie tijd zit er echt aan te komen. Als jullie zin en tijd hebben, laten we nog eens gezellig eten met elkaar. Ik bel binnenkort.
    Liefs Henriëtte en Jeen.

• 28 November 2010 - 18:22

Jozef En Els:

Hoi Elly en Mart,
    Als jullie nog een bakkie willen komen doen op 30 november, altijd welkom, we hebben hier dan een Abraham!
    Vele groetjes van familie Bullens.

• 29 November 2010 - 16:03

Gea-marit:

Hallo,

Wat vervelend dat jullie niet weg kunnen!!
    Ik heb het hier in Sri Lanka erg naar mijn zin en ik kijk uit naar jullie verhalen vanaf dit mooie eiland!

Groetjes,
    Gea-marit

Verslag uit: Nederland, Bergen

Elly en Mart

Hallo allemaal, Welkom op ons nieuwe dagboek. Hierop kun je onze belevenissen van 29 november tot 19 april in Nepal volgen. Steekwoorden zijn Kathmandu, Gehandicapte kinderen, Management ondersteuning, besneeuwde bergtoppen, Nepalese vrienden en nog veel meer. Om onze belevenissen te kunnen volgen moet je je weer aanmelden. De aanmelding is strikt persoonlijk en kan alleen door ons gezien worden. We vinden het erg leuk als je op een nieuwsbrief reageert, al is het maar met een paar woorden. Groetjes van Elly en Mart

Actief sinds 12 Okt. 2009