1 april - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elly en Mart Berg - WaarBenJij.nu 1 april - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elly en Mart Berg - WaarBenJij.nu

1 april

Door: Elly en Mart

Blijf op de hoogte en volg Elly en Mart

22 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

EINDELIJK!!!
Hallo allemaal,

We hadden zelf de hoop al opgegeven en dachten dat ons vertrek naar Sri Lanka van de baan was. We gingen dus naar de Bengaalse Ambassade om toeristenvisa te regelen. We maakten onze vriend Salam blij met ons belletje dat we dachten aan een trip naar Bangladesh.

Vorige week woensdag 9 maart haalden we de Bengaalse visa op en donderdag 10 maart krijgen we het bericht van VSO dat we een visa-clearance hebben voor Sri Lanka.

Tja, dat zet de boel dan weer helemaal op zijn kop, maar we zijn superblij. De vertrekdatum is ook al snel. We vliegen op 29 maart. Dat kan makkelijk, onze koffers staan immers al een half jaar gepakt.
We zijn dus snel de laatste dingetjes aan het regelen en nog wat leuks met de kinderen aan het plannen. Dan zijn we er helemaal klaar voor.

Mart gaat nog steeds het Departement voor Social Services helpen bij het opzetten van ambachtsscholen. Ik heb ook een werkvisum gekregen en ga voor dezelfde dienst werken, maar moet eerst met de mensen daar om tafel om te bespreken hoe ik hen het beste van dienst kan zijn.
We vertrekken samen met nog een nederlands stel dat ook voor VSO weggaat en in Colombo gaat werken.

Onze woonplaats wordt Trincomalee in het noord-oosten van Sri Lanka, maar eerst krijgen we een korte inburgeringscursus in Colombo.
Temperatuur op dit moment in Colombo zo rond de 32 C overdag en ietsje warmer in Trinco.

Het volgende bericht komt uit Sri Lanka met onze eerste indrukken.
Ik heb de website ook weer bijgewerkt, dus kijk voor het laatste projectnieuws op www.perspective3000.org
Elly en Mart

• 22 Maart 2011 - 14:42

Corrie En Co:

succes met de voorbereidingen ban de laatste dingetjes!!!!! groetjes uit Enkhuizen

• 22 Maart 2011 - 18:35

Harry En Ankie:

He,he, dat werd toch wel eens tijd!! Helemaal top dat jullie nu op weg kunnen!! Succes met de laatste voorbereidingen en we kijken weer uit naar de gevarieerde berichten op het weblog. Goede reis en veel liefs van de kaaskopjes.

• 22 Maart 2011 - 20:03

Jaap En Hil:

Lieve alletwee,
    Hoera, hoera, hoera!!!!! Er zijn gewoon geen woorden voor, eindelijk gaan jullie dan, wij dachten al dat het nooit meer zou gebeuren en dat we tot het einde der tijden met jullie "opgescheept" zouden zitten. Wat was het gezellig en wat hebben we heerlijk gewandeld, gegeten en gelachen. Echt tijd om weg te gaan want ik mis jullie nu al en als jullie niet snel zijn gaan wij eerst. Jaap en ik wensen jullie een goeie reis, een super tijd en veel plezier met elkaar. Liefs Hil

• 23 Maart 2011 - 07:50

Jozef En Els:

Lieve Elly en Mart,
    Een hele goede reis gewenst en fijn dat jullie weer zoveel kunnen betekenen voor de mensen daar!
    Vele groetjes van Pleun, Sofie, Kees en Anneloes, Jozef en Els uit het Brabantse Zundert. xxx xxx

• 27 Maart 2011 - 17:07

Cor En Corrie Van Di:

Elly en Mart,

Van harte een goede reis, alle goeds en succes met jullie werk gewenst.

• 05 April 2011 - 11:11

Cor En Corrie Van Di:

Hallo Mart,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, morgen.
    Geniet van de dag en 'vele' dagen daarna, met je dierbaren.
    Groeten,
    Cor en Corrie

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Elly en Mart

Hallo allemaal, Welkom op ons nieuwe dagboek. Hierop kun je onze belevenissen van 29 november tot 19 april in Nepal volgen. Steekwoorden zijn Kathmandu, Gehandicapte kinderen, Management ondersteuning, besneeuwde bergtoppen, Nepalese vrienden en nog veel meer. Om onze belevenissen te kunnen volgen moet je je weer aanmelden. De aanmelding is strikt persoonlijk en kan alleen door ons gezien worden. We vinden het erg leuk als je op een nieuwsbrief reageert, al is het maar met een paar woorden. Groetjes van Elly en Mart

Actief sinds 12 Okt. 2009